úterý 27. ledna 2009

27.1. prvni den V PRACI

Takže dnes jsem tu (celkem brzo, co) prvně žil životem řádného řadového občana.
Ráno brzo do práce (hned jak se rozední), potom na nákup a domů.

Teplo tu je, jak se clovek zastavi hned se orosi.
A bude pry hur. Napr. v jidelne na univerzite zatim jede
jen pulka vetraku. Az pojedou vsechny, to asi bude peklo:)

Lidi jsou tu fajn, dost mili a vstricni, i v te praci zatim, ne
jako kolikrat u nas. Napr. univerzita pusobi celkem jako u nas
mimo horší materiály ale jinak je to dost podobné
navíc obehnané drátem a vstup hlídají sekuriťáci takže
úplně v pohodě prostředí.

Venku je to trochu chaoticke, doprava, ty jejich busíky:) Např.
ten kterým jezdím já, se jmenuje „Microbus“:) Ostatní zas jinak,
většinou jsou to divoké kreace na podvozcích korejských
náklaďáků, na všech se tvůrce či provozovatel opravdu
vyřádili, nevýhodou je že přes vrstvu ozdobných folií na oknech
nevidíte kdy vystoupit, zas tam nepraží slunce.
Sem tam je to stará americká herka, ty nemám rád, dělají
největší kravál. Staví se kdekoli na požádání, peníze za jízdy až po
nástupu strčíte do ruky řidiči, aby se nezdržovalo.

Samozřejmě, že většina města je viditelně chudá, ale vysloveně nebezpečných
míst tu zas tolik není. No samozřejmě se člověk nemůže toulat
těmi chudými čtvrtěmi, kór né s foťákem atd.

Bydlím teď na půl cesty mezi
centrem a univerzitou, je to na hlavní třídě takže přímo před
barákem si stopnu bus do práce. Dům má sedm pater a jsem
v sedmém, u jedné paní z druheho kampusu univerzity. Byt je to
dost pěkný, akorát se tu dělá někdy horko. Navíc dům patří k místnímu
největšímu nákupnímu středisku a je to obšancováno hlídači
takže bezpečno, vedle je ta nákupka, dnes jsem prvně dělal
větší nákup. No ta pani se sice chce vyhledove
stehovat, takze to mozna bude jen na jeden nebo dva mesice ale
je to za super penize, tak jsem to bral.

Jinak skola neni nijak velka, je to sranda. Obecne jsou tu takove vtipne
kontrasty. Napr. vsude mozne je bezdratovy internet atd. technologie,
a pak clovek vyleze v kampusu na kopec a tam se pase osel, a tak...

Věc se má tak, že jsem si mohl vybrat rozvrh, takže jsem vzal výuku
od sedmi do jedenácti (po - pá). Pak tam sice do 4 musím být, ale ne když
bych musel něco zařídit atd. prostě sice bude ještě nějaká práce asi a
příprava hodin atd. ale bude i volný čas.

Což je dobré, tak si říkám, že jsem to docela vychytal, protože jsou tu i trainees
co učí v soukromé jazykovce a ti mají o dost víc práce.

No a taky si zvykám na místní jídlo a pití -. za to člověk dá hodně. ale nejlevnější
voda se prodává v pytlíku jako dřív mléko a stojí 300 pesos tj asi tak 4 Kč. No a ve
škole jsem si dal polívku a s limonádou vyšla cca na 3600 což je asi já nevím 40 Kč
a je docela dobrá, kuřecí, je tam dost  masa, jen mám pocit, že do toho ty
kuřata nasekaj mačetou:)) takže je to i s kostma a chrupavkou, no prostě karibe...

Žádné komentáře:

Okomentovat