čtvrtek 26. března 2009

technický úspěch:) (spíš štěstí)


Inu, nechtěl jsem to psát nevěda jak se věci vyvinou, nicméně můj fotoaparát prožil těžké časy - ztrátu obalu (kožený sakl od sluchátek Koss porta pro) promptně následovalo vytrousení foťáku z klína na šutr při výstupu z taxíku. Po tomto výsadku foťák (Panasonic Lumix DMC FS3) ztratil schopnost ostřit a tudíž i fotit. Místo focení se dožadoval vypnutí.

Nicméně kromě úderu na bok se mu nic nestalo, objektiv, displej atd. zdály se přežíti bez úhony. Chmurně jsem si představoval výdaje od nuly do tříset tisíc pesos na opravu či náhradu. Anžto však šlo zjevně o problém spíše mechanického rázu, usmyslel jsem si že vyzkouším foťák rozebrat, zda nepostačí narovnat cosi ohnutého.

Dnes jsem proto za 8000 pesos koupil sadu jemných šroubováků, a ejhle. Po provedení rozborky foťák začal fungovat (viz foto odkrytovaného přístroje)nahoře. Nevím co přesně s tím bylo, nic jsem neohýbal, byla uražená jakási plastová pacička krytu, jestli ta se někam připletla do mechaniky objektivu a při rozborce vypadla - nevím. Každopádně to vypadá nadějně a náklady se rovnají ceně těch šroubováčků a půl hodině práce.

Žádné komentáře:

Okomentovat